Alkeet: 5. Tunti
Alkeet: 5. Tunti Tällä tunnilla tarkoituksena on rakentaa hauska selviytymispeli Scratchilla. Pelin idea on yksinkertainen: sinun täytyy väistellä satunnaisesti liikkuvia hahmoja. Jos keskushahmo osuu muihin
Alkeet: 5. Tunti Tällä tunnilla tarkoituksena on rakentaa hauska selviytymispeli Scratchilla. Pelin idea on yksinkertainen: sinun täytyy väistellä satunnaisesti liikkuvia hahmoja. Jos keskushahmo osuu muihin
Alkeet: 4. Tunti Tänään Code.org:n sijaan tutustumme Scratch-ohjelmaan, jossa pääsette luomaan omia tarinoita ja pelejä. Scratch on hauska ja helppokäyttöinen ohjelmointiympäristö, jossa voit käyttää hahmoja
Alkeet: 3. Tunti Tällä kertaa tutustumme tärkeään ohjelmointikäsitteen: tapahtumat, eli eventit. Tämä auttaa sinua ymmärtämään, miten peleissä ja muissa ohjelmissa asioita tapahtuu vuorovaikutteisesti, kun käyttäjä
Alkeet: 2. Tunti Tänään opettelemme koodaamisen perusteita käyttämällä hauskoja harjoituksia nimeltä Frozen ja Taiteilija. Tämän harjoituksen aikana opit liikuttamaan hahmoja, kääntymään eri suuntiin ja antamaan